Sprzedaż samochodu
Sprzedaż samochodu używanego jest tym trudniejsza, im więcej ma on wad. Obecnie w sieci internetowej, w prasie konwencjonalnej, na słupach ogłoszeniowych i giełdach motoryzacyjnych oraz w komisach można znaleźć szeroką ofertę sprzedaży wszelkiego rodzaju samochodów. Trzeba jednak wiedzieć, w jaki sposób opisać, sfotografować i przedstawić atuty naszego pojazdu, aby go szybko i skutecznie sprzedać, uzyskując przy tym jak najlepszą cenę.
Jakie informacje musi zawierać ogłoszenie?
Podstawowym narzędziem sprzedaży pojazdów online będą ogłoszenia. Można je zamieszczać w specjalnych serwisach ogłoszeniowych motoryzacyjnych, ogólno tematycznych, czy w serwisach aukcyjnych lub forach dyskusyjnych, jeśli administratorzy na to pozwalają. Kluczem do sukcesu jest dobra prezentacja auta. W ogłoszeniu należy wskazać:
- Rok produkcji pojazdu – dokładnie tego, który sprzedajemy, a nie rok, w którym zakończyła się produkcja danego modelu samochodu.
- Liczbę przejechanych km – być może w zaokrągleniu do 1000 km – stan licznika powinien być realny. Trudno uwierzyć, że kilkuletni samochód ma na liczniku 10 000 km przejechanych przez dotychczasowego właściciela.
- Wykonane naprawy – najlepiej poparte książką serwisową do wglądu na zainteresowanych zakupem.
- Występujące usterki – szczerość wobec potencjalnych kupujących popłaca, ponieważ buduje się większe zaufanie do sprzedającego.
- Fakt bycia pierwszym właścicielem.
- Rodzaj silnika -jak najbardziej dokładny typ, co pozwoli na sprawdzenie jego osiągów i cech w internecie.
- Kolor lakieru – metalik, perła, matowy i odcień.
- Kwota ofertowa – zawsze powinna być nieco powyżej tego, za ile realnie chcemy sprzedać samochód. Wycenę pojazdu można zrobić samodzielnie, na podstawie podobnych ofert znajdujących się w Internecie.
- Fakt, czy samochód brał udział w kolizji lub wypadku – auta powypadkowe powinny być zdecydowanie tańsze od innych.
- Do kiedy obowiązuje obecna polisa OC – kupujący może bowiem korzystać z opłaconej polisy OC sprzedającego do końca okresu jej trwania.
- Miejsce sprzedaży – region, w którym znajduje się samochód – wielu kupujących przy wyszukiwaniu pożądanych ofert sprzedaży pojazdów bierze pod uwagę tylko swoje miasto, powiat czy województwo.
- Wyposażenie pojazdu – radio CD, bluetooth, zestaw głośnomówiący, chromowane elementy, skóra itp.
W ogłoszeniu obowiązkowo muszą znaleźć się zdjęcia sprzedawanego samochodu, najlepiej w realnej wersji. Fotografie wysokiej jakości, na których widoczne są detale pojazdu, przyciągają uwagę klientów. Jako zdjęcie główne trzeba ustawić fotografię najkorzystniej przedstawiającą sprzedawane auto.
Jakie kroki trzeba wykonać po sprzedaży samochodu?
Niemniej przekroczenie tego terminu nie wywołuje żadnych skutków pod względem finansowym, ale wszelkie wykroczenia nowego właściciela obciążą sprzedającego.
Także w przypadku zgłoszenia do ubezpieczyciela sprzedaży pojazdu mamy na to 30 dni. Click To TweetIm szybciej tego dokonamy, tym lepiej, zwłaszcza w przypadku opłacania składki na OC na raty. Wówczas obowiązek zapłaty kolejnej przejdzie na nowego właściciela pojazdu.
Portale, na których pojawiają się oferty sprzedaży samochodu
W sieci internetowej istnieje wiele miejsc, w których można opublikować ogłoszenie o sprzedaży pojazdu. Wśród nich warto wymienić:
- allegro.pl – największy w Polsce serwis aukcyjny, posiadający także kategorię motoryzacyjną, gdzie można wystawić na sprzedaż posiadane auto.
- otomoto.pl – serwis ogłoszeń motoryzacyjnych.
- olx.pl – serwis z ogłoszeniami bezpośredniej sprzedaży, w tym również samochodów.
- moto.gratka.pl – serwis ogłoszeń motoryzacyjnych.
- autogielda.pl – internetowa giełda samochodowa.
- auto.pl – darmowe ogłoszenia auto moto.
To tylko jedne z wielu serwisów, w których można pozostawić własne ogłoszenie sprzedaży auta i przejrzeć inne oferty sprzedających.
Widget not in any sidebars
Wasze ostatnie komentarze